Spisak tema za završne radove
|
R.B. |
MENTOR |
TEMA |
|
1. |
Prof. dr Nikola Gluhović
Predmeti:
Marketing,
Međunarodni marketing,
Istraživanje (turističkih) tržišta
|
1. Stvaranje i mijenjanje stavova potrošača |
|
2. Percepcija potrošača |
||
|
3. Uticaj kulture na oblikovanje ponašanja potrošača |
||
|
4. Pristupi istraživanju imovinske vrijednosti brenda |
||
|
5. Percepcijska obilјežja lokalnih i međunarodnih brendova |
||
|
6. Racionalni vs. emocionalni motivi potrošača |
||
|
7. Izazovi segmentiranja poslovnih tržišta |
||
|
8. Konkurentska uloga transfernih cijena |
||
|
9. Marketinški značaj višetržišnih varijacija životnog ciklusa proizvoda |
||
|
10. Istraživanje turističkog tržišta za potrebe hotelskih preduzeća |
||
|
11. Značaj i izvodlјivost kontinuiranog praćenja inostranih tržišta |
||
|
12. Međunarodno konkurentsko diferenciranje |
||
|
13. Izazovi brendiranja turističke destinacije |
||
|
14. Problemi istraživanja ponašanja potrošača |
||
|
15. Marketinški potencijali korisničkog tržišta Interneta u svijetu |
||
|
2. |
Doc. dr Marko Đogo
Predmet: Međunarodna ekonomija |
1. Karakteristike spolјnotrgovinske razmjene BiH i zemalјa EU |
|
2. Karakteristike spolјnotrgovinske razmjene BiH i zemalјa CEFTA |
||
|
3. Spolјnotrgovnska razmjena zemalјa nastalih raspadom SFRJ |
||
|
4. Kindlebergerova šema evolucije platnog bilansa sa osvrtom na ekonomsku tranziciju u BiH |
||
|
5. Gravitacioni model – validnost za trgovinsku razmjenu zemalјa nastalih raspadom SFRJ |
||
|
Predmet: Međunarodne finansije |
1. De facto i de jure režimi deviznih kurseva u zemlјama nastalim raspadom SFRJ |
|
|
2. Razvoj teorija određivanja deviznog kursa |
||
|
3. Dohodovni pristup prilagođavanja platnog bilansa |
||
|
4. Cijenovni pristup prilagođavanja platnog bilansa |
||
|
5. Kontraverze Breton-Vudskog međunarodnog monetarnog sistema |
||
|
3.
|
Prof. dr Ljubiša Vladušić
Predmet: Teorija i analiza ekonomske politike
|
1. Cilјevi i instrumenti programa ekonomskih reformi u Republici Srpskoj |
|
2. Program ekonomskih reformi i tržište rada u Republici Srpskoj |
||
|
3. Socijalni aspekti ekonomskih politika |
||
|
4. Stabilizacioni programi Međunarodnog monetarnog fonda |
||
|
5. Komparacija ortodoksnih i heterodoksnih stabilizacionih programa |
||
|
6. Ekonomska politika za prevladavanje krize |
||
|
7. Filipsova kriva i stabilizaciona politika |
||
|
8. Cilјevi monetarne politike |
||
|
9. Dolarizacija |
||
|
10. Cilјevi ekonomske politike različitih teorijskih koncepcija |
||
|
Predmet:
Ekonomija javnih preduzeća |
1. Ograničenja u poslovanju javnih preduzeća |
|
|
2. Efikasnost i mjerenje performansi javnih preduzeća |
||
|
3. Tržišni versus prosocijalni aspekti privređivanja javnih preduzeća |
||
|
4. Prestrukturiranje javnih preduzeća Republike Srpske |
||
|
5. Programi međunarodnih finansijskih institucija i javna preduzeća |
||
|
6. Programi Investiciono-razvojne banke Republike Srpske i javna preduzeća |
||
|
7. Globalizacija i javna preduzeća |
||
|
8. Model javno-privatnog partnerstva sa aspekta interesa javnog sektora |
||
|
9. Vrste državnih aktivnosti i načini mjerenja veličine javnog sektora |
||
|
10.Analiza privatizacije državnog kapitala u Republici Srpskoj |
||
|
4. |
Doc. dr Predrag Mlinarević
Predmet: Makroekonomija |
1. Devizni kurs kao determinanta eksterne konkurentnosti |
|
2. Uloga politika na tržištu rada na dugoročnu nezaposlenost |
||
|
3. Značaj strukture i obima investicija u kontekstu podsticanja privrednog rasta |
||
|
4. Strane direktne investicije i strukturna transformacija privreda zemalјa bivše Jugoslavije |
||
|
5. Javni dug i privredni rast- zabluda ili dokazani kauzalitet |
||
|
6. Demokratija i privredni rast |
||
|
7. Implikacije razlika između IS-LM modela i Tejlorovog pravila na vođenje monetarne politike |
||
|
8. Dometi kvantitativnih olakšica u ostvarivanju makroekonomskih cilјeva |
||
|
9. Kriza podpotrošnje i fiskalna konsolidacija- kontroverze u svijetlu poslednje ekonomske krize |
||
|
10. Fiskalni multiplikatori kao analitički instrument utvrđivanja doprinosa fiskalne politike |
||
|
11. Industrijska politika i strukturne promjene |
||
|
12. Filips-Okunov model i njegovo važenje u slučaju zemalјa bivše Jugoslavije |
||
|
13. Rikardijanska jednakost i anticiklična fiskalna politika |
||
|
14. Značaj neto radničkih doznaka za privredni rast BiH |
||
|
15. Komparativna analiza izvora privrednog rasta zemalјa bivše Jugoslavije |
||
|
5. |
Doc. dr Zorica Golić
Predmet:
Finansijsko poslovanje |
1. Grupno finansiranje i turizam |
|
2. Metode ocjene investicionih projekata i upravlјanje projektnim rizicima |
||
|
3. Upravlјanje zalihama i njihov uticaj na uspješnost poslovanja turističkih preduzeća |
||
|
4. Primjena bihevioralnih finansija |
||
|
5. Tehnike evaluacije i odlučivanja u kapitalnom budžetiranju |
||
|
6. Praćenje performansi investicije |
||
|
7. Grupno finansiranje i inovativni razvoj turizma |
||
|
8. Specifični oblici finansiranja preduzeća |
||
|
Predmet:
Poslovne finansije |
1. Rizik i prinos portfolia |
|
|
2. Finansijske odluke i budžetiranje kapitala |
||
|
3. Kapitalna ulaganja preduzeća – cilј i metode procjene |
||
|
4. Grupno finansiranje kao inovacija u finansiranju malih i srednjih preduzeća |
||
|
5. Analiza finansijskih izvještaja sa cilјem investiranja u akcije kompanija |
||
|
6. Bihevioralne finansije – racionalnost i iracionalnost u finansijama |
||
|
7. Finaniranje kapitalnih investicija hartijama od vrijednosti |
||
|
8. Korporativno upravlјanje u BiH |
||
|
6.
|
Prof. dr Branislav Mašić
Predmeti:
Menadžment, Usluge i uslužni biznis, Poslovno planiranje
|
1. Istorija menadžmenta: kuda ide savremena praksa i teorija |
|
2. Organizaciono okruženje i kultura |
||
|
3. Organizaciona strategija |
||
|
4. Globalni menadžment |
||
|
5. Upravlјanje timovima |
||
|
6. Upravlјanje sistemima lјudskih resursa |
||
|
7. Motivacija i njen značaj u biznisu |
||
|
8. Upravlјanje uslužnim i proizvodnim operacijama |
||
|
9. Dimenzije strategijskog menadžmenta |
||
|
10. Strategijska analiza |
||
|
11. Strategijski izbor |
||
|
12. Generičke strategije |
||
|
13. Međunarodne strategije |
||
|
14. Dimenzije strategijske promjene |
||
|
15. Liderstvo i strategijske promjene |
||
|
16. Povezivanje strategije sa operacijama radi sticanja konkurentske prednosti |
||
|
17. Dimenzije kvaliteta uslužne strategije |
||
|
Predmeti:
Menadžment manifestacija, Turističke destinacije
|
1. Klјučni elementi planiranja događaja |
|
|
2. Koncept i dizajn događaja |
||
|
3. Kako upravlјati finansijama događaja |
||
|
4. Protokol i implementacija događaja |
||
|
5. Strategijsko upravlјanje turističkom destinacijom |
||
|
6. Konkurentnost i održivost turističke destinacije |
||
|
7. Krizni menadžment turističke destinacije |
||
|
7. |
Prof. dr Aleksandar Stojanović Predmeti: Javne finansije, Evropske ekonomske integracije, Porezi i poresko planiranje, Ekonomika turizma |
1. Fiskalna i monetarna politika Evropske unije |
|
2. Socijalna politika EU – obrazovanje |
||
|
3. Potencijali i ograničenja u razvoju banjskog turizma Republike Srpske |
||
|
4. Visina i uticaj poreskog opterećenja plata na cijenu rada u Republici Srpskoj |
||
|
5. Trgovinska politika Evropske unije |
||
|
6. Horizontalno i vertikalno fiskalno izravnanje u BiH |